ابطال مدرک مالکیت

طلاق مهریه نفقه

ابطال مدرک مالکیت

۱ بازديد
طریق ابطال و اصلاح مدرک مالکیت
ابطال و اصلاح مدرک مالکیت یکی مفاد شایع در دستمزد تصویب میباشد؛ ولی ابطال و اصلاح گواهی مالکیت چه گونه اعمال می گردد؟ برای ابطال یا این که اصلاح مدرک مالکیت به کجا بایستی مراجعه کنیم؟ چه مواقعی دربرگیرنده ابطال یا این که اصلاح گواهی مالکیت می شود؟

ابطال و اصلاح گواهی مالکیت یکی‌از مورد ها شایع در دستمزد تصویب میباشد. در واقعیت، مدام اصل بر اعتبار اوراق مالکیت میباشد البته عللی نیز وجود دارا هستند که‌این اعتبار را مبتلا خدشه می‌نماید و موجبات ابطال یا این که اصلاح گواهی مالکیت را مهیا میاورند.

البته به حقیقت راجع‌به این زمینه، سوال‌هایی مطرح می شود، مطابق اینکه ابطال و اصلاح گواهی مالکیت به چه شکل اجرا میگردد؟ برای ابطال یا این که اصلاح مدرک مالکیت به کجا می بایست مراجعه کنیم؟ و نیز اینکه چه مواقعی دربرگیرنده ابطال یا این که اصلاح مدرک مالکیت میشود؟

مدام اصل بر اعتبار ورقه ها مالکیت میباشد ولی در مواقعی، اعتبار ورقه ها مالکیت ‌خدشه‌دار گردیده و موجب ابطال یا این که اصلاح گواهی مالکیت میشود. به عنوان مثال مواقعی که اعتبار اوراق را مبتلا خدشه می‌نماید، می‌قدرت به تصویب ملک سوای رعایت قانون ها رسمی؛ صدور اوراق مالکیت معارض؛ صدور سندها مالکیت غلط؛ تصویب زمین ها موات، اموال همگانی و موقوفات بوسیله افراد فرصت طلب و ابطال سندها سازه به لزوم اشاره نمود. ابطال و اصلاح مدرک مالکیت به ۲ شکل فارغ از حکم دادگاه و با حکم دادگاه با تقوا قابلیت و امکان‌پذیر میباشد.

ابطال و اصلاح گواهی مالکیت فارغ از حکم دادگاه

مواقعی که ابطال و اصلاح گواهی مالکیت فارغ از حکم دادگاه شکل می‌پذیرد، عبارت میباشد از:

ابطال مدرک مالکیت به حکم ضابطه

در مواقعی سازمان تصویب سندها و املاک مرزوبوم با حال و روز شرایطی ملزم خواهد بود طبق درخواست مراجع رسمی مبادرت به ابطال گواهی و تصویب مالکیت نماید که‌این مبادرت فارغ از حکم دادگاه شکل میگیرد.

به این گستردن که در‌حالتی که در مواقعی اجتماعی اقتضا نماید، مانند اصلاحات زمین ها و تقسیم زمین ها دربین زارعین؛ در شرایطی که مصالح همگانی اقتضا نماید، مانند نگهداری بیشه، منابع طبیعی و مراتع و درصورتی که جهات فقهی اقتضا نماید، مانند مراقبت موقوفه و نیز کار بر اساس نیات واقف و… ابطال و اصلاح مدرک مالکیت سوای حکم دادگاه شکل می گیرد.

ابطال گواهی مالکیت معارض توسط اداره تصویب

هرگاه دارای گواهی مالکیت معارض در فرجه و مهلت رسمی ۲ ماه از تاریخ ابلاغ و اخطار رسمی اداره تصویب به او، نسبت به مراجعه به دادگاه و نثار سند دادخواست مبادرت نکند و طرف وی بعداز فرجه ذکر شده از دادگاه، مدرک عدم نثار دادخواست اخذ نماید و به اداره تصویب تحویل دهد، در اینجا نیز اداره تصویب فارغ از هیچ حکمی از دادگاه و راساً مبادرت به ابطال مدرک مالکیت معارض می‌‌نماید.

معامله نسبت به ملک با مساحت مشخص

هرگاه نسبت به ملکی با مساحت مشخص و معلوم، معامله انجام شده باشد و بعداز آن مشخص و معلوم گردد ملک نام برده دارنده اضافه سازه میباشد، در اینجا خریدار یا این که ذی‌عایدی میتواند ارزش اضافه سازه و بقیه هزینه‌های رسمی را به صندوق تصویب واریز کرده و تقاضای اصلاح گواهی مالکیت را مطرح نماید که آنچه معین و محرز میباشد، در اینجا نیز اداره تصویب سوای هیچ حکمی از دادگاه مدرک را اصلاح می‌‌نماید.

ابطال یا این که اصلاح مدرک بوسیله هیأت بررسی

در مفاد ذکرشده در ماده ۲۵ ضابطه تصویب اختیار ابطال یا این که اصلاح مدرک مالکیت به هیأت بررسی ودیعه شد‌ه‌است. به این گستردن که:

الف- در‌صورتی‌که در تاثیر بی‌دقتی و غلط تالیف کننده در گواهی مالکیت و… اشتباهی فیس داده باشد؛ در‌حالتی که تصویب محل کار املاک یا این که مدرک مالکیت، دارنده تضادومغایرت و مخالفت با مدرک قانونی باشد؛ در صورتی‌که تصویب محل کار املاک یا این که مدرک مالکیت، دارنده تضاد و مغایرت و مخالف حکم آخری دادگاه باشد؛ در شرایطی‌که اشتباهاتی در جریان عملیات مقدماتی صورت دهد و در دفتر کار املاک نیز وارد خواهد شد و در صورتیکه اشتباهاتی در عملیات تفکیکی چهره داده و در محل کار املاک نیز وارد خواهد شد، در تمامی موردها آیتم اشاره، اصلاح یا این که ابطال مدرک مالکیت در صلاحیت هیأت تحقیق خواهد بود.

ابطال و اصلاح مدرک مالکیت با حکم دادگاه باتقوا

مواقعی که ابطال و اصلاح مدرک مالکیت با حکم دادگاه شکل می‌پذیرد مشتمل بر این مفاد خواهد بود.

هرگاه ملکی خلاف اصول رسمی به تصویب رسیده باشد

در اینجا ذی‌عایدی میتواند با مراجعه به دادگاه حقوقی صلاحیت‌دار دادخواست نثار نماید و از دادگاه، ابطال تصویب و مدرک مالکیت را تقاضا نماید.

هرگاه در ورقه ها مالکیت تعارض وجود داشته باشد

در ارتباط صدور ورقه ها مالکیت معارض، دارای بایستی پیاله مهلت و فرجه رسمی ۲ ماه از تاریخ ابلاغ و اخطار اداره تصویب به دادگاه همگانی ذی‌صلاح، دادخواست نثار کرده و تقاضای ابطال سندی را که مخالف ضابطه میباشد، مطرح نماید.

سندی که مخل دستمزد دیگر افراد باشد

همینطور اگر که مدرک مالکیت بر طبق خطا عملیات مقدماتی و ثبتی نتایج خواهد شد و هیأت تحقیق نیز این دستور را مخل دستمزد بقیه افراد بداند، هیأت بررسی به ذی‌عایدی اخطار می‌نماید که می تواند به دادگاه پارسا مراجعه کرده و با صدور این اخطار، دادگاه را به استماع بحث و صدور حکم بر اصلاح آن مجاز ‌نماید.


وکیل در تهران
خطا در عملیات تفکیک

در مورد مواقعی که در عملیات تفکیکی اشتباهی فیس دهد و نیز در محل کار املاک یا این که گواهی مالکیت تصویب گردد و اصلاح آن مخل دستمزد افراد باشد، می بایست اظهار کرد که هرگاه این خطا مخل حقوق و دستمزد افراد نباشد، مطالعه در صلاحیت هیأت رسیدگی میباشد. ولی در حالتی‌که مخل حقوق و دستمزد افراد باشد پژوهش در صلاحیت دادگاه خواهد بود.
منبع:معیار
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.